Direktlänk till inlägg 4 januari 2014

Sjukdom?

Av Sabina - 4 januari 2014 01:05

Depression - 

Jag har under flera år haft problem med psyket men det är inte föränn de senaste åren som jag tagit det på allvar. Får nu medicin för depression, men även för bipolär, sömnproblem, ångest. Går även regelbundet till olika utbilbade snubbar och snubbor som påstår sig vara påkostade i huvudet.


IBM -Tarmsjukdom

Har under sjukt många år haft problem med min mage, har åkt in och ut från sjukhuset pga magsmörtor. Fått olika sjukdommar förklarade för mig varje gång, men de dom trott längst på är magkatarr. Men doktorn har nu konstaterat att det är IBS som jag lider utav. Det är en tarmsjukdom, helt ofarlig och något man inte kan bli frisk ifrån. Självklart otroligt tråkigt att det är någonting jag kommer att få leva med resten utav mitt liv.


Endometrios - En relativt ny upptäckt sjukdom som ger otroliga magsmärtor.

Förklaring på endometrios - De är när slemhinnor finns på andra ställen än insidan av livmodern.

Detta är som en ständig infektion i magen. Även detta är någonting helt ofarligt, dock väldigt otrevlig och gör ont. Detta går heller inte att bli helt botad idag, men viss mat sägs hjälpa. 

Denna sjukdom blir jag också behandlad för. Man behandlar den genom olika hormonmediciner, ex. p-piller kan hjälpa för vissa, ibland p-piller med andra ämnen än de vanliga. 

Vissa känner inte av denna sjukdom alls, medan andra har otroliga problem utav den.


Jag har ännu inte fått någon framställd diagnos av att jag lider utav varken IBS eller endometrios, men jag forsätter att bli behandlad för det. Funkar det ska dom fortsätta behandlingen, funkar det inte ska dom sluta behandla mig. 

Trots att jag inte fått någon diagnos har de sagt till mig att det är detta som jag lider utav. 


Det sägs att olika dieter kan göra att man näst intill slipper lida utav både IBS och Endometrios. 

Jag har pga detta provat otroligt många olika dieter.

Men de jag blivit tipsad om är något LCHF liknande, vilket jag har tänkt jag ska testa snart.

Jag vet att jag kommer klara av det bra att ändra på min kost, det enda som jag har problem med är att ta bort nästan allt socker. Under denna diet får man absolut inte äta godis, detta är någonting som är väldigt svårt för mig då jag är världens största godismonster.. 


Jag kommer informera er när jag börjar och ni kommer även att få följa mig genom det.

Anledningen till att jag inte redan börjat är att jag måste få den riktiga envisheten och motivationen. 

Måste även prata med min sjukgymnast om hur jag får träna osv. 

Men även för att på resturangen vi äter skollunch i har jag ingen aning om vad jag äter, därför är det otroligt svårt att hålla en strikt diet för sin hälsa.


Emot dieter - 

Ja, jag är egentligen emot dieter. Eller ja. Folk för göra vad de vill, de lägger jag mig inte i. Men jag har alltid sagt att jag absolut inte ska börja på någon diet, detta gör jag dock BARA för att se om det gör någon skillnad på mina magbesvär, alltså inte för att gå ner i vikt osv.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

-

Av Sabina - 12 januari 2014 16:51

Hej!  Tänkte bara berätta att jag verkligen inte gillade bloggplatsen.se , de var inget ställe för mig. Därför har jag gått tillbaka till min gamla bloggportal.   http://alwayshope.devote.se hoppas vi ses där! hejdå  ...

Av Sabina - 9 januari 2014 20:42


Mina naglar efter en vecka med gellack, jag tog bort lacket idag för att ta på ny färg :) ska försöka vänta tills imorgon eftersom de är bra om naglarna får vila o en dag. De var absolut inget fel på lacket efter en vecka, lika glansigt och fint. Tog...

Av Sabina - 8 januari 2014 21:09


Hudvårdstips !    Som de flesta av er redan vet torkar kyla ut huden, väderskillnader gör även att man gärna får finnar men även fet hy. Självklart är det viktigt även på sommaren då solen oxå gör så huden torkar ut. De renar ansiktet utan at...

.

Av Sabina - 8 januari 2014 20:34


Det är fan inte billigt att inte vara frisk .. 1200:- i medicin denna månaden, och den har precis börjat. Blir ca 300 mer innan den är slut. Men idag hämtade jag ut ett recept för nästan 300, medicin som lindrar min endometrios. Sedan lite bra saker ...

.

Av Sabina - 7 januari 2014 19:48


Sjuuuk :( försöker få i mig c-vitamin o bli frisk snart .. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards